Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2009

Ενδελέχεια

Οι "Ενδελέχεια" πρωτοεμφανίστηκα ουσιαστικά στις αρχές της δεκαετίας του 1980 όπου δύο φίλοι (Δημήτρης Μητσοτάκης - Δημήτρης Λεοντόπουλος) αποφασίζουν να φτιάξουν ένα ροκ συγκροτημα. Στο σχήμα προστέθικε άλλος ένας συμμαθητής τους, ο Σωτήρης Λάντας. Τα ονόματα για την μπάντα εκείνη την περίοδο, διάφορα (Αδέσμευτοι, Rainy Heroes, Candles, και άλλα τέτοια ευφάνταστα) με στίχο Αγγλικό. Μετά απο μια μεγάλη περίοδο σιωπής ξαναεμφανίζοντε την περίοδο '90-'91 και συναντιούνται οι Μητσοτάκης, Κουλούρης, Κινατίδης, Λεοντόπουλος και Λάντας. Παίρνεται η απόφαση για δεύτερο κιθαρίστα, θέση που παίρνει ο Αντώνης Δημητρίου, φίλος του Λεοντόπουλου. Τότε ήταν και η χρονιά που το συγκρότημα ονομάζεται "Ενδελέχεια" (σε ένα καφενείο στα Εξάρχεια) όνομα που προήλθε από μία κασσέτα με άσχετα μεταξύ τους τραγούδια. Πλέον η σύνθεση του συγκροτήματος μετά απο διάφορες αλλαγές εείναι οι Δημήτρης Μητσοτάκης (στίχοι,τύμπανα,φωνητικά), Δημήτρης Λεοντόπουλος (τραγούδι,ακ.κιθάρα) Αντώνης Δημητρίου (ηλ.κιθάρες,φωνητικά), Αντρέας Βαιτούδης (πλήκτρα, samples, ήχος) και ο Γιώργος Κουλουρης (μπάσο).

http://www.myspace.com/endelexeia


myspace graphics



Powered by eSnips.com

Δισκογραφία...

1. "Ενδελέχεια" 1994

Το 1994 κυκλοφορούν τον πρώτο τους δίσκο, ο οποίος περιείχε τραγούδια απο ένα live demo που είχαν κυκλοφορήσει το 1988 καθώς και 6 νέα κομμάτια. Το άλμπουμ μετά απο εκατοντάδες ώρες κυκλοφορεί τον δεκέμβριο του 1994. Το κομμάτι ('87 ΣΤ') έγινε video clip.





















1. 87 Στ'
2. Της Μόδας Οπαδός
3. Δως Μου Ένα Ρόλο
4. Συμπέρασμα
5. Ενάντια Σε Κάθε Λογική
6. Άλογος Παράλογος
7. Διαδρομές
8. Σα Δρόμος Βιαστικός
9. Μόνο Για Λίγο
10. Σκληρό Χαρτί
11. Αριστοτέλους 130
12. Πάντα Θ'ακούγονται Οι Πενιές Μας

Μικρή ιστορία...



2. "Είν'εδώ...ότι είναι και πιο πέρα" 1996

Στις αρχές του 1996 ηχογραφείται το δεύτερο άλμπουμ τους με τίτλο "Είν'εδώ...ότι είναι και πιο πέρα". Κυκλοφορεί τον Ιούλιο του 1996 και αμέσως ξεχωρίζουν τα "Είναι εδώ", "Υπάρχουν λέξεις", "38.52".





















1. Είν'εδώ
2. 38.52
3. Πως Να Πούμε Τώρα Άλλα Παραμύθια
4. Άκου Βλέπε Μίλα
5. Λόγια Κόψε
6. Υπάρχουν Λέξεις...
7. Το Τέρμα Τ'ουρανού
8. Ω Αυνάν!
9. Ο Διαρρήκτης
10. Το Κατακάθι
11. Ένοικοι
12. Ο Φόβος

Οι νύχτες...



3. "Βουτιά απο ψηλά" 1997

Στα τέλη του 1997 ηχογραφείται ο τρίτος δίσκος τους "Βουτιά απο ψηλά" ο οποίος τους κάνει πλέον γνωστούς σε όλο το πανελλήνιο. Τα τραγούδια "Βουτιά απο ψηλά", "Διαμαντένια προβλήτα", "Μικρές χαρές "αποκτούν αρκετούς "fan".






















1. Ο Έρωτας
2. Διαμαντένια Προβλήτα
3. Μικρές Χαρές
4. Κάντε Πέρα
5. "Πεζό" (να ψάχνουμε προσέγγιση...)
6. Δανεικά
7. Βουτιά Από Ψηλά
8. Ζωές Παράλληλες
9. Η Φάρσα
10. Μισή Σελίδα Ενοχές
11. Έλα
12. "Πεζό" (...κάτω από τις κόρνες των οχημάτων...)



4. "Χάρτινες Σαΐτες" 1999

Μετά την επιτυχημένη κυκλοφορία του δίσκου "Βουτια απο ψηλά" ετοιμάζουν τον επόμενο δίσκο ο οποίος έρχεται το Μάρτιο του 1999 με τίτλο "Χάρτινες σαίτες". Ταυτόχρονα αρχίσουν συναυλίες σε όλη την Ελλάδα.





















1. Κατάδικος
2. Είμαστε Εδώ
3. Να'ρθω Κι Απόψε
4. Μας Καθρεφτίζει Η Βροχή
5. Σπασμένη Γέφυρα
6. Δεν Είμαι Αυτός Που Θες
7. Κάτσε Στη Γωνιά Σου
8. Που Να Σε Βρω
9. Στιγμές
10. Χάρτινες Σαΐτες
11. Κλωστές

Να'ρθω Κι Απόψε...




Στίχοι: Δημήτρης Μητσοτάκης
Μουσική: Δημήτρης Μητσοτάκης

Να σέρνομαι σε πέλαγα αρμυρά
παρά της νοσταλγίας υπηρέτης.
Να πέφτω στα κερένια μου φτερά,
του άπιαστου αφέντης και επαίτης.
Να χάνομαι σαν έρχεται το φως,
να σβήνω πριν γυρίσει το φεγγάρι,
να γίνομαι του λάθους αδερφός,
ο φόβος να φοβάται να με πάρει.

Να ‘ρθώ κι απόψε, ζωή μου κόψε,
ζωή μου κόψε τη μέρα μου στα δυο.
Ζωή μου κόψε, να ‘ρθώ κι απόψε
σα ναυαγός στον κοραλλένιο σου βυθό.

Να έχω μια κατάρα για ευχή,
να χάσω το κλειδί του παραδείσου,
να ρέω σαν ποτάμι στη βροχή,
σα βότσαλο να λιώνω στην ακτή σου.

Να ‘ρθώ κι απόψε, ζωή μου κόψε,
ζωή μου κόψε τη μέρα μου στα δυο.
Ζωή μου κόψε, να ‘ρθώ κι απόψε
σα ναυαγός στον κοραλλένιο σου βυθό.
.....................................................................
Κατάδικος...




Στίχοι: Ενδελέχεια
Μουσική: Ενδελέχεια

Αγγίζω πρόσωπα που χάνονται τη νύχτα,
μιλώ σε σώματα που σβήνουν την αυγή
κι ενώ δεν νιώθω ούτε χαρά ούτε και πίκρα,
ζητώ και παίρνω μιαν ανάσα σαν κραυγή.

Κι είναι μετά που παίρνει ο άνεμος φωτιά
κι είναι μετά που παίρνει ο άνεμος φωτιά
και σαν ομίχλη αγκαλιάζει το φεγγάρι.

Κρατώ τα σχήματα και χάνω την ουσία,
μοιάζω με πλαστικό τοπίο -τι να πω.
Κάποτε γίνομαι Θεός, πότε θυσία
κι όμως δεν έμαθα ακόμα ν'αγαπώ.

Κι είναι μετά που παίρνει ο άνεμος φωτιά
κι είναι μετά που παίρνει ο άνεμος φωτιά
και σαν ομίχλη αγκαλιάζει το φεγγάρι.

Χωρίζω έτσι τη ζωή απ'τη ζωή μου
κι έχω γι'αντάλλαγμα μια όψη σιγουριάς,
μα κάθε νύχτα συναντώ μες στο κορμί μου,
έναν κατάδικο στη θέση της καρδιάς.
....................................................................

5. "Στα σύνορα της ημέρας" 2001

Τον Οκτώβριο του 2000, ηχογραφείται το άλμπουμ "Στα σύνορα της μέρας. O δίσκος κυκλοφορεί το Μάρτιο του 2001 υπό μορφή διπλού δίσκου (audio cd & cd rom).






















1. Δε Σας Μιλώ Εγώ
2. Οι Νύχτες
3. Να Καώ
4. Αν Νοσταλγώ
5. Κάποιος Με Βλέπει
6. Ο Τέλειος Πόνος
7. Με Την Αγάπη
8. Όλα Εδώ Γυρνάνε
9. Το Κορίτσι
10. Ο Ξένος
11. Τι Τραγούδι Να Σου Πω
12. Η Φωτογραφία
13. Φόνισσα Μάνα
14. Προσμονή

Τι Τραγούδι Να Σου Πω...



Στίχοι: Παναγιώτης Κατσιμάνης
Μουσική: Δημήτρης Μητσοτάκης

Τι τραγούδι να σου πω που να σε ξέρει
Να' ναι εκεί όταν γελάς κι όταν φοβάσαι
Να' ναι εκεί όταν μεθάς κι όταν λυπάσαι
Κι όταν κρύβεσαι στης μοναξιάς τα μέρη

Τι τραγούδι να σου πω
Εκεί που πας
Να μη μοιάζει με κανένα
Μα να μοιάζει μ' όλα όσα αγαπάς

Τι τραγούδι να σου πω, που να' χει αέρα
Σαν κι αυτά μες τις κασέτες που' χουν λιώσει
Γιατί πάτησαν το χρόνο, σ' έχουν νιώσει
Πήραν σήκωσαν το φως κι εδώ το φέραν

Τι τραγούδι να σου πω, χωρίς ουσία
Να το φτύνουν οι σοφοί κι οι μπερδεμένοι
Να γεννιέται στα ρηχά κι εκεί να μένει
Να μην έχει ούτε λάμψη, ούτε αξία...

Μα να φέγγει στη δική σου καταχνιά
.....................................................................

6. "Μια πεταλούδα που ξεφεύγει" 2003

Από τον Ιούνιο μέχρι τον Ιανουάριο του 2003 ηχογραφείται το άλμπουμ "Μια πεταλούδα που ξεφεύγει" το οποίο κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 2003.






















1. Αν Είχε Δύο Ήλιους Τούτη Η Γη
2. Η Πεταλούδα
3. Μα Ειν'αργά
4. Κρίση Πανικού
5. Τα Λόγια
6. Δεν Υπάρχει Επιστροφή
7. Ο Δραπέτης
8. Ημερολόγιο
9. Φθινόπωρο
10. Ήσουν Εκεί
11. Του Αυγούστου Χαλάζι
12. Πες Μου

Τα Λόγια...



Στίχοι: Δημήτρης Μητσοτάκης
Μουσική: Δημήτρης Μητσοτάκης

Τα λόγια ξεθωριάζουν λίγο-λίγο
σαν πίνακας που έμεινε στον ήλιο,
σαν άρωμα που έγειρε ανοιχτό.
Τα λόγια μου χυδαίες αγγελίες,
τα λόγια μου είναι παύλες και τελείες
που παίζουν την αλήθεια μου κρυφτό.

Τα λόγια αγριεμένο μονοπάτι,
τα λόγια μαχαιριά στην πλάτη
-απόψε ο ουρανός αλλάζει χρώμα-
τα λόγια που δεν μπαίνουν σε βιβλίο,
τα λόγια, μαύρο αίμα σε σφαγείο,
τα λόγια που δεν είπαμε ακόμα.

Τα λόγια η σιωπή θα τα παγώσει
σα θάνατος και πάθος τα ζυγώσει,
σα φόβος τα δαγκώσει στο λαιμό.
Τα λόγια αντηχούν σαν προσπεράσουν,
σα δώσουν, σαν προδώσουν, σα γελάσουν
κι η λησμονιά τα σπρώξει στο γκρεμό.
...................................................................

7. "Μέσα μου κρόβονται άλλοι" 2005

Τον Μάιο του 2005 κυκλοφορεί ο δίσκος τους "Μέσα μου κρύβονται άλλοι".




















1. Δε Θέλω Να Θυμάμαι
2. Εδώ Μωρή Θα Λέγεσαι Μαρία
3. Παρασκευή
4. Το Αστικό
5. Πάντα Θα Φεύγω
6. Ο Έρωτας Που Ζήτησε Πολλά
7. Είμαι Ένα Λάθος
8. Και Έπεσε Στη Γη
9. Τα Τραγούδια Μου Είναι Κλέφτες
10. Μικρή Ιστορία
11. Ο Βράχος (συμμετοχή Ρόδες)
12. Όταν Θα'ρθει Ξανά Το Καλοκαίρι

Ο Έρωτας Που Ζήτησε Πολλά...



Στίχοι: Δημήτρης Μητσοτάκης
Μουσική: Ενδελέχεια

Στο σπίτι, το ταβάνι κατεβαίνει!
Η βρύση, η κουρτίνα και το κάδρο μου μιλά
Και 'μεις οι δυο κοιτιόμαστε σαν ξένοι ,
Συνένοχοι μαζί και κρεμασμένοι
Στον έρωτα που ζήτησε πολλά.

Απόψε θα με βρεις στην ίδια θέση,
Θα σκύψεις μεσ' στη νύχτα, θα κρυφτείς σε μια γωνιά,
Μια λέξη θα μου πεις που θα πονέσει,
Αγάπη μου, μας έβαλε στη μέση
Ο έρωτας που ζήτησε πολλά.

Λες να 'ναι αλήθεια τελικά,
Λες να 'χει τ' όνειρο φωλιά σε άλλο σώμα;
Λες να 'ναι όλα μια στιγμή,
Μια ανεκπλήρωτη ευχή,
Ένα ταξίδι που δεν έκανες ακόμα;!

Ποιος πήρε το σφυρί και ποιος καρφώνει;
Ποιος κλείδωσε τις πόρτες κι έχει χάσει τα κλειδιά;
Μεσάνυχτα, το κρύο δυναμώνει,
Ακούς τα βήματά του στο μπαλκόνι;
Ο έρωτας που ζήτησε πολλά!
...............................................................

8. "Σ' ένα Μεγάλο Αύριο" 2008

Στα μέσα του 2008 κυκλοφορούν την τελευταία δισκογραφική δουλειά με τίτλο "Σ' ένα μεγάλο αύριο" στην οποία συμμετέχουν οι Λ.Μαχαιρίτσα, Μ.Φριντζήλα, Σ.Δρογώση, Ναμπίλ αλ Σάεγ, Φ. Σιώτα, Γ.Μακρή. Το εξώφυλλο του δίσκου είναι από το έργο του Γιώργου Τσεριώνη με τίτλο "Εurasia-Utopia"




















1. Αμέρικα (συμμετοχή Nabil Al Saeg)
2. Κάτι Τους Δένει
3. Μικρός Που Είσαι Ουρανέ (συμμετοχή Λ.Μαχαιρίτσα)
4. Αξίζει Τον Κόπο
5. Όρκος
6. Σ'ένα Μεγάλο Αύριο
7. Θυμάμαι Και Καλύτερες Μέρες
8. Όταν Όλοι Κοιμούνται (συμμετοχή Σ.Δρογώση)
9. Ρίμες
10. Οι Αγάπες Δεν Είναι Απ'ατσάλι
11. Εγώ δεν Είμαι Άνεμος
12. Κανένας Δε Μπορεί
13. Υστερόγραφο (συμμετοχή Μ.Φριντζήλα)

Σ'ένα Μεγάλο Αύριο...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου